انبار جمع آوری تولیدات طیور را چطور سازماندهی کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم؟

آیا می توان با برنامه ریزی نحوه ی جابجایی جوجه ها، مخارج را کم کرد و در انبار جمع آوری تولیدات طیور نتیجه بهتر گرفت؟

اگر برای جابجایی جوجه ها و تولیدات برنامه ریزی نداشته باشیم هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت تاثیرات منفی در راندمان فعالیت احساس خواهیم کرد.

جرثقیل هایی که می توانند به نقاط بلندتر بروند و برای پر کردن انبارهای سرد بزرگ استفاده می شوند، گران هستند و این گرانی فقط برای خرید جرثقیل نیست بلکه می بایست وسایل زاپاس آن را نیز تهیه کرد. می توانیم با استفاده از جرثقیل سقفی، این مشکلات و گرانی ها را حل کرد. این جرثقیل هم می تواند به دست یک شخص هدایت و نظارت شود و هم کامپیوتر.

 

در عین حال در انبار جمع آوری تولیدات طیور باید از جرثقیل های غیر سقفی که البته ارزان تر و کوچک تر هستند برای کمک استفاده کرد. برای استفاده از جرثقیل سقفی می بایست انبار سرد را دوباره تنظیم کنیم تا بتوانیم از محیط بهره بیشتری ببریم.

حال که از جرثقیل سقفی استفاده می کنیم، قفسه ها نیز باید نسبت به کارکرد جرثقیل به سقف چسبیده باشد و حتی می توانیم دو قفسه روی هم بچینیم. در این حالت جرثقیل های متحرک نیاز به چرخش نداشته و کمتر استفاده می شود و میتوانیم از راهرو استفاده بیشتری ببریم.
معمولا از جرثقیل های غیر سقفی برای حمل جوجه ها استفاده می شود.

 

سودمندی جرثقیل سقفی

در انبار جمع آوری تولیدات طیور برای اینکه جابجایی جوجه ها در خط تولید مداوم در حال انجام باشد، به لوازم یدک جهت پشتیبان احتیاج داریم مانند باتری، شارژر جرثقیل، لاستیک و دیگر وسایل یدکی. اگر جرثقیل سقفی و لیفتراک های ساده تر را برای جابجایی به کار ببریم دیگر احتیاجی به لوازم یدکی و پرداخت هزینه تعمیر نیست و همچنین فضای انبار اشغال نمی شود. به این گونه که وقتی جرثقیل سقفی داریم؛ به دلیل قدرت زیاد و استحلاک کمتر، از جرثقیل های دیگر کمتر استفاده می شود و در نتیجه تایر ها سالم تر، جابجایی کمتر فرسودگی کمتر،رفت و آمد از روی کاشی ها کمتر و این سیستم به کاهش هزینه ها و پیشرفت کمک شایانی می کند.

 

مطلب بعدی راجع به پرورش جوجه در مرغداری می باشد. در اینجا بخوانید (۷ اصل مهم در پرورش جوجه در مرغداری)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *